Totalul afișărilor de pagină

Postări populare

joi, 21 aprilie 2022

Un CV de suflet

Un CV de suflet. Sufletul meu are nevoie de bucurie, de bucuria exprimată oricum, oricând, de oricine! Îmi place să aud oameni râzând, să ascult valurile mării spărgându-se de țărm, copilași gângurind veseli, cățeluși hârjonindu-se, vântul alintându-se printre trestii, strigătul victorios al trenului care a cucerit încă o gară, velele jucându-se cu vântul, victoria răsăritului și pacea asfințitului. Îmi place să văd bătrâni ținându-se de mână, tineri îndrăgostiți, albine adunând polen, fluturi zburând din floare în floare, să văd soarele cum se joacă poznaș pe pereți după ce se strecoară printr-un colț de fereastră, să văd copii construind castele de nisip cu seriozitatea celor mari, să văd oameni care se ajută. Îmi place să privesc cu bucurie și recunoștință tot ceea ce mă înconjoară. Mie îmi place să mă bucur cu frenezie sau calm, să mă bucur pentru mine, pentru tine, pentru bucuria oricui! Îmi place să simt mirosul de după ploaie, mirosul de pâine proaspăt coaptă, mirosul rufelor uscate în ger, mirosul plantelor aromate, mirosul ierbii, al copacilor înfloriți, să simt mirosul omului iubit, mirosul mării, mirosul algelor. Cum să nu te bucuri în fața frumuseții acestei lumi? Uneori, îmi place să plâng. Liniștitor. Nu îmi plac înmormântările cu fast. Aș legifera înmormântări cu strictul necesar. Nu îmi place dubla măsură, absurditățile așezate sub umbrela corectitudinii politice, legile aberante care ne guvernează viața, detest TVA-ul și o mulțime de taxe bizare, detest faptul că în secolul 21 mor oameni de foame, că nu am reușit să eliminăm durerea, că sistemul de sănătate este ultimul pe lista nevoilor urgente, că există partide politice, că cei înrolați nu au dreptul la opinii proprii, că gândește partidul pentru ei, ei doar acționează, că se reglementează orice, că bunul simț este pe cale de dispariție. Nu-mi place că omenirea este pe drum greșit, că nu cinstește cum se cuvine minunea aceasta de planetă albastră care ne-a fost oferită pentru a viețui. Detest supușenia oarbă în fața conducătorilor vânduți altor interese, detest perversitatea decretată corectitudine politică, neputința de a ne opune aberațiilor legiferate de lipsa noastră de reacție. Eu vreau să zbor spre împlinire fără a-mi compromite șansele, să îmi asum idealul pe care îl găsesc, sau cred că l-am găsit, să nu mă limitez la convențiile terestre, să ating echilibrul universal! Eu știu că am fost alungată din Paradis pentru că am ales cunoașterea și, tocmai de aceea, vreau să-mi fie magică protecție! Îmi doresc să nu o lăsăm pradă minților virusate de dorințe meschine, bolnave! Să ne păstrăm prospețimea și curățenia emoțiilor, să copiem doar frumusețea creatorului, să ne rafinăm iubirile, să ne amintim recunoștința, să mai stăm aici încă un apus și încă un răsărit! Fiecare apus să fie glorios și fiecare răsărit să fie maiestos. * Pentru că nu mi se potrivește această nouă lume, eu voi renunța la zâmbetul social, voi deschide arhiva celestă și voi închide în happy end capitolul toleranță nedemnă de Om. Eu mă angajez să restaurez bunul simț, iubirea de semeni, iubirea de adevăr și dreptate! Măcar în interioarele mele, acolo unde sunt atotputernică! 24.04.2021, Saturn

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu